Slaba vključenost posameznih učencev v oddelek, pomanjkljive socialne veščine in posledično povečanje konfliktov v razredu, postaja v obdobju prve in druge triade, vse večji problem tako za učitelje, “neprilagojenega” otroka, kot tudi za njegove starše in celoten oddelek.
Socialnih veščin otrok ne more pridobiti z individualno obravnavo, vzgojnimi ukrepi in kaznimi. Pridobiva jih skozi aktivno vključenost v skupino vrstnikov, kjer mu je omogočena pozitivna izkušnja lastnih spretnosti in sposobnosti ter stalna povratna informacija s strani vodje in drugih udeležencev. Ko se bo otrok počutil varnega in povezanega z drugimi, bo lažje prepoznaval svoje potrebe in želje, hitreje sledil pozitivnim vzorom in preizkušal nova, ustreznejša vedenja.
Program je namenjen otrokom, ki:
- izkazujejo težave na področju primernega socialnega vključevanja,
- imajo pomanjkljivo oziroma popačeno zaznavanje sebe in/ali drugih,
- pri skrbi zase ne upoštevajo potreb drugih,
- nimajo usvojenih veščin interakcije in komunikacije z drugimi;
- ali pa celoten razred, kjer bi želeli utrjevati socialne veščine.
Spremembe pri otrocih, ki jih lahko izvedba programa v vašem zavodu prinese:
- Ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe
- Hote izbirajo primerne oblike vedenja
- Vzpodbudno vplivajo na dogajanje v skupini
- Sprejemajo in upoštevajo pobude in mnenja drugih
- Opazujejo lastna čustva in spremljajo lastno počutje med dejavnostmi
- Izražajo svoja čustva, tako prijetna kot tudi neprijetna
- Pripovedujejo in analizirajo svoje osebne izkušnje pozitivnega in negativnega socialnega vedenja
- Samokontrolirano in situaciji ustrezno odreagirajo v različnih čustvenih situacijah
- Vživljajo se v občutke drugih v medsebojnih interakcijah
- Spoznajo, da so vsa čustva dovoljena, vsa vedenja pa ne.
Več informacij: tanja.povsic@mzpm-ljubljana.si ali na 01/434 03 24